Ät dig i form - Århundradets bluff



När man läser alla dags- och kvälls-tidningar så ser man ständigt om mirakeldieter som får dig i form.

- Ät detta och du får fastare mage

- Uteslut detta och din kropp kommer i form till sommaren

- Ät mer av detta och dina extrakilon rasar

- Undvik detta så mår hjärtat bättre


Allt detta utan att träna eller röra på sig!?



Att komma i form tar tid och det finns inga genvägar.
Man kan inte äta sig i form, däremot så kan det absolut vara en del av att komma i form, men det som man aldrig kommer undan ifrån är ju att man måste träna för att komma i form.

Man kan ganska lätt gå ner i vikt, men att hålla den önskade vikten är ju som jag skrivit innan en annan fråga.
Vad jag vet så är det inte många som orkar hålla en diet resten av sitt liv.

Därför så är det bra, om man är kraftigt överviktig att ta hjälp av en diet i början, för att sedan kunna röra på sig och motionera och trappa upp träningen samtidigt som dieten trappas ned, självklart tänker på vad man äter, men att dieten inte ska vara den avgörande faktorn för viktnedgången i det långa loppet.

Motion är A och O, och jag som verkligen inte har problem med övervikt, (snarare tvärt om) tycker att det fokuseras för mycket att det är maten som är boven i allas fetma- och övervikts-problem. Självklart är det en del av problemet, men att svenska folket sitter mer och mer på sin ända och inte aktiverar sig är ju det verkliga problemet.

Mitt resonemang i detta: Ät vad du vill, men se till att göra åt energin också!

Lite musiktips måste jag ju passa på att slänga in med. Mycket bra låt och album för den delen.

Dashboard Confessional - Don't Wait (Spotify)


// emilson - det löser sig

Kommentarer
Postat av: sandra.

jag tror jag är kär..

2009-04-20 @ 20:12:49
Postat av: Hulken

Håller med till 100% i det du skrivigt !



Det finns ju bara ett sätt att gå ner i vikt , gör över med mer än du stoppar i dig , jäkligt enkel matematik :-)



/henke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback