Äntligen så förstår folk!



Jag är av den åsikten att man ska inte hålla på med dieter.
Rör man på sig regelbundet så slipper man de flesta problemen.

Därför blir jag glad när jag läser
Aftonbladets artikel om att lightprodukter och allt vad det heter säljer mindre.

Ta ett exempel på matlagningsgrädde.

Den innehåller 15% Fett

Vispgrädde innehåller 40% Fett

Men faktum är att du betalar bara för extra vatten och onaturliga tillsatser i matlagningsgrädden.
Du kan själv reglera fetthalten genom att spä ut med till exempel mjölk eller vatten ur kranen.
Sen är det ju en bonus att du slipper massa onödigheter som förtjockningsmedel och konsistensstabilisatorer som de måste tillsätta för att behålla matlagningsgräddens konsistens på grund av att det är mycket mer vatten i.

Sen vill jag passa på att tipsa om lite soft musik, har varit lite hårdare musik nu de senaste inläggen.

Tingsek (Spotify) är en artist med en fantastisk röst. Funkar bra när man ska varva ner och ta det lugnt, med andra ord perfekt när man ska stretcha efter löppasset.

// emilson - det löser sig

Kommentarer
Postat av: Veronica

Eller så kan man bli laktosintolerant så finns det inte så mkt att välja mellan :) eller snarare att man väljer bort det mesta...



Nu kommenterade jag, hoppas nu du blir rik ;)

2009-04-01 @ 13:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback