Ekologiskt!




Jag brinner för ekologiska varor..

Något som jag ser som en självklarhet, såvida det finns som alternativ i butiken.
Själv så har jag bytt "stammisbutik" eftersom den erbjuder mer ekologiska varor.

För mig så blir det inte många kronor extra varje månad. Rör sig om högst 100kr extra varje månad, men då är det mycket mat.

Så för en stor familj så blir det kanske 500-600kr extra, och det tycker jag det kan vara värt. Om man inte har svårt att få ihop ekonomin då vill säga.

Men för oss som har råd, vilket de flesta har, så tycker jag att man borde köpa ekologiskt i den utsträckning det går.
Det ger mig ett gott samvete att djuren och naturen mår bättre. Vilket borde vara en ganska bra anledning med tanke på Klimathotet och alla skrämmande reportage om plågade djur överallt.


// emilson - den som inte vågar, vinner inget

Kommentarer
Postat av: Danielle

Yes, mer eko till folket! Och mindre tillsatser, men det brukar det ju bli när man köper ekologiskt. Själv kan jag faktiskt inte minnas senast jag köpte en vara som inte var ekologisk, det mesta finns ju i den varianten nu om man letar lite...

Postat av: emilson

Ja, precis!

Är så svårt om man letar lite, och det är en skyldighet tycker jag. Dels mot dig själv, mot djuren och inte minst miljön!



2009-03-30 @ 01:32:06
URL: http://emilson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback